Misja

Mechanizmami stojącymi za rozwojem zdolności intelektualnych pasjonujemy się od czasu naszych studiów, czyli od początku lat dziewięćdziesiątych. Na przełomie XX i XXI wieku pasję tę zaczęliśmy realizować także zawodowo.

Stosowane przez nas rozwiązania odnoszą się do zdobyczy psychologii poznawczej oraz odkryć, jakie miały miejsce w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego stulecia. Wszystkie metody, które oferujemy uczestnikom naszych zajęć,  zostały wypróbowane w praktyce i opracowane w sposób umożliwiający efektywne przyswajanie wiedzy.

Dzięki naszym osobistym doświadczeniom, od dawna jesteśmy zdania, że wszelkie techniki pozwalające zwiększyć szanse edukacyjne osób uczących się, powinny stać się narzędziami ogólnie dostępnymi. Powinno móc z nich korzystać jak najwięcej osób. Dlatego też naszą misją jest upowszechnianie ich na wszystkie możliwe sposoby; tak, aby przynosiły korzyść każdemu, kto zdecyduje się po nie sięgnąć.

Podstawą wszelkiego nauczania we współczesnej szkole powinny być dwa „przedmioty”, wplecione we wszystkie inne zajęcia: uczenie, jak się uczyć, oraz uczenie, jak kreatywnie myśleć. Chodzi bowiem o to, by każdy bez wyjątku mógł uzyskać - o ile tylko zechce - wiedzę o tym, jak działa nasz mózg i pamięć, a także w jaki sposób można przechowywać informacje, sięgać po nie, wiązać je z innymi koncepcjami i wyszukiwać nowe wiadomości zawsze, gdy pojawi się taka potrzeba.

Umiejętności, które staramy się promować, wydają się być dzisiaj (w dobie społeczeństwa informacyjnego i realizującego w praktyce ideę konieczności uczenia się przez całe życie) kompetencjami niezbędnymi. Zagadnienia te mają duże znaczenie także w przypadku osób już zawodowo czynnych. Coraz trudniej będzie nam bowiem wyobrazić sobie pracownika, którego wiedza ogranicza się do materiału przyswojonego (lepiej lub gorzej) na studiach, bądź w szkole średniej.

Co więcej, już dziś istnieją obszary wiedzy, gdzie wiedza uzyskana w trakcie studiów dezaktualizuje się zanim je ich uczestnik ukończy. Jednocześnie od kilku dekad ogólny iloraz inteligencji człowieka rośnie w tempie około 4% w okresie 10 lat. Oznacza to, że nieustannie zwiększa się także liczba osób, które potrafią zrozumieć bardziej złożone zagadnienia i wykorzystywać  je do swoich potrzeb.


SMART UP Akademia Rozwoju
ul. Turkowskiego 11 lok. 5
10-691 Olsztyn
NIP 739-123-10-60
REGON 510 133 077
Santander Bank Polska SA. :
60 1910 1048 2120 0006 3724 0001
tel. 511 026 062
biuro@smart-up.pl

Skontaktuj się z nami

Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ